torsdag 9 juni 2011

Borde varit läggdags nu

Jaa, som rubriken lyder.. klockan är ju för fasiken två på natten och jag är tokpigg. Suck! Inte så lika pigg tjej imorrn då vill ja lova. Men vad ska man höra när man inte kan sova?! Jag kan ju inte tvinga mig till söms..

Har precis pumpat ur lite bröstmjölk. Eftersom jag håller på och trappa ner på amningen så pumpar jag ur nu och matar skruttan med flaska istället. För nu grinar hon mest om man ska försöka amma. Hon föredrar flaska helt enkelt, om hon får välja. Verkar som så iaf!

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle amma så länge som jag gjort, men det har gått smidigare än vad jag väntat mig. Men nu börjar jag bli less och då smittar väl känslan av sig och så blir det pannkaka av alltihop, haha! Om det går så ska tänkte ja amma natt och morgon ett tag till. Man vet ju aldrig om det går för mjölkproduktionen minskar ju otroligt fort om man inte håller igång. Nu kan det lixsom gå upp till 8 timmar innan jag börjar känna av att brösten hårdnar. Förut kunde det knappt gå 2 timmar. Så det händer grejer väldans fort. Så som sagt, går det så ammar jag lite granna ett tag till, sen går vi över till ersättning helt. Snart får vi ju börja med smakportioner också, lite drygt en månad kvar. Men endå! Tiden springer iväg och snart kommer vi vara där lixsom :)

Nu känns det att man äntligen börjar komma iordning, börjar få in snitsen lite och börjar förstå att man faktiskt är en familj. En mamma & pappa. Haha, lite ofattbart kanske när man hör ordet mamma, men fan så roligt det är hörrni. Familjelivet är att rekomendera :) helt fantastiskt.

Älskar mina guldklimpar nåt så sjukt mkt, obeskrivligt!!




Morsan & farsan lixsom :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar