torsdag 25 augusti 2011

Hemsk natt

Vilken natt, herregud! Har jag fått sov nånting eller, nej jag tror inte det. Lilla tjohalia har vaknat varannan timme & inte varit på sitt bästa humör om jag säger så. Fyy! Förstår inte vad felet har varit heller! Hon har ätit 3 ggr mellan 23-05, inget annat har hjälpt. Nappen spottade hon bara ut så det var endast mat som hjälpte!! Hoppas att det inte fortsätter såhär, för det vet jag inte om jag orkar.

Så idag har vi inga planer förutom Öppnaförskolan. Får se om jag orkar åka på det, som det känns nu så gör jag inte det. Helt skakis i kroppen + huvudvärk. Inte kul, gillar inte när morgonen börjar med huvudvärk :( blä!

Är det ingen som har nå tips hur man kan göra på nätterna när det blir såhär?!? För jag menar Clara kan ju omöjligt vara hungrig varenda gång hon vaknar! Det måste ju vara nå annat.

Nu sitter vi iaf & tittar på barnprogram & det är mysigt :)




-från Iphonen då!

4 kommentarer:

  1. Kanske hon har ont i magen? Och behöver vaggas eller få din famn som ro.. Inte vet jag men just att hon inte brukar vara såhär så låter det lite som om att magen spökar.. Eller kanske hon är inne i en ny fas: skrika-och-inte-sova-fasen!

    Var hemma idag, Emely! Du behöver vila och det är SÅ onödigt att anstränga kroppen mer än vad den orkar. Ring om du behöver hjälp! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Fy för sånna nätter!
    När Albin är sådär brukar de hjälpa att han får ligga brevid mig i sängen och sova... Iof sover man ju själv inte så bra då heller men man slipper gå upp varje gång de vaknar iaf:S Undrar oxå vad det beror på? För Albins del tror jag att det är att han känner sig ensam och vill ha närhet, för ja hungriga kan de ju inte vara sååå ofta!

    SvaraRadera
  3. Pröva att ge henne lite vatten bara.. Vi hade hemska nätter med Nellie också. Vi gav henne vatten och försökte att inte ta upp henne. Smek henne över pannan och kanske ner på näsan, på magen, ryggen.. Det tog några nätter innan det blev bättre. Men hon visste att hon fick vatten om hon var törstig. Ger man mat kan dem göra det till en vana och slutar inte skrika förrän de får mat :) tips från oss! Hoppas det går bra! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen snälla ni! :) ska prova inatt om det är samma visa då!

    SvaraRadera