fredag 2 november 2012

2 november

Den här veckan har Clara & jag i stort sett bara varit hemma. Clara haft hög feber & varit allmänt låg. Sent i onsdagskväll bestämde vi oss för att åka barnakuten. När vi kom dit så hade hon 40,9 i feber! :/ det togs lite prover & dom kom fram till öroninflammation på båda öronen. Läkaren ville ha ett kissprov också för å se om det kunde vara urinvägsinfektion också. Det var ju lättare sagt än gjort kan jag säga. Hujdamig. Det blidde iaf Inge kissande på sjukan, så marsch hem & påbörja proceduren dagen efter. Ha ha.. Säger jag då. Clara kissade ingenting mellan 8.30-15.00. Frida kom över & försökte hjälpa till, men no no.

Så vid 3tiden gav vi upp & åkte in till Ackis igen. Men där sa dom det jag redan trodde "ett kissprov måste vi ha, så ni får ett rum tills hon kissar". Vi hann "bara" fördriva tiden i 90 minuter, sen kom det! Fett glad blev jag! & ingen urinvägsinfektion var det heller.. Skönt! Endast öronen som hon måste dras med.

Men förhoppningsvis så ger penicillinet verkan fort så det går över nångång. Eftersom hon bara ska äta det i 5 dagar så..

Så idag vabbar man för första gången :) och just nu ligger Clara & sover här bredvid & jag tittar på Cars2. Älska tecknat!! Bland dom bästa filmerna som finns :) hehe







- Från iPhonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar