onsdag 25 mars 2015

Fifty shades of Grey

Läste 20 sidor ur boken på söndagsmorgonen innan jag skulle åka till jobbet. Kunde knappt slita mig. Hade inte väntat mig att den skulle vara så bra, redan från början. Hade ju inte så stora förväntningar alls faktiskt. 48 timmar och 554 sidor senare hade jag läst ut boken. Kära nån! Vilken bok! Totalt beroendeframkallande. Ville lixsom läsa ut den fortare än fortast samtidigt som jag inte ville att den skulle ta slut.

Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör den så bra. Två helt olika världar som möts.. Man blir mållös! Man får nästan huvudvärk när man läser pga den intensiva stämningen. Genom hela boken, verkligen. Fantastisk är den!

Såg att filmen finns ute på swefilmer, så imorse var jag tvungen att titta på den.
Besviken blev jag. Det är så många detaljer i boken som inte finns med i filmen. Och massa viktiga scener som inte heller finns med i filmen. Dom gör verkligen inte Mr Grey rättvis. Anastasias undermedvetna borde också finnas med i filmen.. Ja det finns hundra saker som borde finnas med. Svårt att beskriva.

Nu väntar jag på att denna fantastiska triologin ska dimpa ner i min brevlåda så jag får fortsätta läsa..

Alla borde få ha en Mr Grey i sitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar